[uppsalapendeln] SV: Nu får det vara nog - bojkotta Direkttågen!

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 4 Dec 2003 15:16:54 +0100

Dmitrij,

> Jag föreslår vi i stället för bojkott kör med  ICKE STÄMPLA DAGEN!

Det är ju civil olydnad, och det tycker jag inte är en bra metod. Man måste ju
betala för resan antingen innan man kliver på eller på tåget. Sedan är det ju
än så länge bara resan man betalar för och inte att den ska ta en viss tid. När
restidsgarantin är införd däremot så får man ju pengarna tillbaka om man blivit
mer än 20 minuter försenad.