[uppsalapendeln] SV: Hösttidtabellerna - fungerar allt?

  • From: Pamela Davidsson <pamela@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 19 Aug 2003 10:12:23 +0200

Hej !
Lite input om nya tidtabellen.

Åkte 7.06 i morse. Det är ett kort tåg som går från spår 1 i Uppsala via
Arlanda. Det var bara ca 4 vagnar, men det var ändå bara halvfullt i den vagn
jag satt i. Några trötta medresenärer hade kudde och filt med sig och låg och
sov på två säten. Kanske man skulle tipsa dem om norrlandstågen med sovvagnar, -
 går de fortfarande ?

Tåget kom in på spår 7 i Stockholm :-( där finns ingen trappa upp till
Kungsgatan så det blev en ofrivilligt lång prommenad för min del. Några
djärvare medresenärer klev över spåren till perrongen vid spår 6 och tog
trappan upp där - det verkar ju livsfarligt !

Personligen saknar jag 6.45-tåget som var direkttåg och kom fram 7.20. 6.40-
tåget är en försämring för mig.

m v h,
 Pamela