[uppsalapendeln] Re: SV: Hösttidtabellerna - fungerar allt?

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 19 Aug 2003 08:36:48 +0200

Bra förslag! tydlig ansvars- och befogenhetsfördelning. Det har känts som att SJ medvetet mörkat i såna här frågor, vilket lämnat fältet fritt för godtycke!
(Märkligt ändå att det är vi KUNDER som ska tala om för SJ hur de ska organisera sig och arbeta... Kan de inte lösa sånt själva, de är väl proffs?)
/F

Eva Paalzow Star Sollentuna wrote:

En tanke som slog mig i morse när jag läste UNT - EU har ju lagt förslag på ersättningsregler gällande för flygbolagen (som kan tyckas väl tuffa); jag tycker det är något som vi måste arbeta mer på - ersättning till oss resenärer!!! Det kommer en vinter, det kommer att bli ombyggningar på spåren, det kommer att bli signalfel, det kommer att uppstå personalbrist, det kommer att bli vagnfel . . . . . ., ja, ni vet alla att listan kan göras hur lång som helst. Det är en koloss "man" har att göra med, var finns ansvaret, vem bestämmer vad, vem äger vad, vem har beslutanderätt i en viss fråga. Det jag begär i den här röran är att blir kompenserad och att dialogen med "SJ" i ersättningsfrågor är snabb och effektiv. Kan vi ta nya krafttag med det problemet?
mvh Eva Paalzow

Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx> 08/18/03 03:31pm >>>

inga fysiska träffar är inplanerade, men kanske är önskvärt?
Vad säger ni andra - ett Katalinmöte i höst?

/F

anders.s.eriksson@xxxxxx wrote:

Hej Fredrick!
Det fungerade - dock är det mycket annat som inte fugnerar - tex lokfel - 17,10 från stockholm har varit inställt 4 gånger på 3 veckor!!
På SJ verkar de inte förstå att det loket behöver en rejäl översyn alt
utbyte avlok.

Har ni några fysiska träffar när ni lägger upp planer för aktioner?
Jag skulle kunna tänka mig att bidra med lite idéer om hur man kan skapa
publicitet och uppror hos resenärer/media/press/politiker etc etc

Mvh
Anders