[uppsalapendeln] Re: SV: [Fwd: VB: Angående anmälan rörande ombordtilläggpå sträckan Arlanda - Uppsala.]

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: Lennart Lundberg <lennart.lundberg@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>,uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 02 Jan 2004 20:09:26 +0100

Överhuvudtaget verkar ju SJ och stationen Arlanda vara "utanför gängse system" vad beträffar nästan allting. Förmodligen har det med A-trains "förtur" till Arlanda att göra. Sj får köra via Arlanda "på nåder", och betala extra för varje tåg som passerar Arlanda till det konsortium som byggde spåret.

/F

Lennart Lundberg wrote:

Hej pendlarvänner!
God fortsättning på det nya året!
Vad är detta för gallimatias? Om jag inte fattat alldeles fel ligger Arlanda mellan Uppsala och Stockholm. Resan Uppsala-Arlanda är alltså en delsträcka på sträckan Uppsala-Stockholm. Hur kan då olika regler gälla för hur mycket mer en biljett på tåget ska kosta? Enda syftet verkar ju vara att skrämma bort resenärer mellan Uppsala och Arlanda.
Lennart Lundberg, Knivstapendlare sedan 1983

    Date:       Mon, 29 Dec 2003 12:54:24 +0100
    From:       Bäckström Irja <Irja.Backstrom@xxxxx>
    To:         Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>

Hej Fredrick!

Och god fortsättning. Jag hann inte få iväg detta mail till dig innan jul, så det kommer nu. Det handlar om din anmälan om priset på sträckan Uppsala-Arlanda.

När vi för snart två år sedan höjde ombordpriset från 10 kr till 30 kr på samtliga sträckor, tyckte vi då att ett undantag skulle göras på sträckan Uppsala-Stockholm. Vi lät då bli en prishöjning, men inte på någon annan sträcka. Sedan har det uppstått missförstånd mellan kund och SJs säljare där vi har sagt att vi tar fel pris för sträckan Uppsala-Arlanda. Vi har därmed sänkt ombordpriset från 30 kr till 10 kr på sträckan Uppsala-Arlanda. Av alla SJs resor tar vi ut ett ombordtillägg på 30 kr utom på sträckorna Uppsala-Stockholm och Uppsala-Arlanda.

Det är uppenbart i detta fall att prissättningen inte blir enkel och tydlig, vilket är vår ambition. Vi beklagar detta och får se till att bli än mer tydlig när vi justerar priserna.

Med bästa hälsningar
Irja Bäckström
________________________
Irja Bäckström
SJ AB
Munkgatan 18
722 12  VÄSTERÅS
Tel. 021-102316
Fax. 021-102358
Mob.070-7243484
irja.backstrom@xxxxx

Från: Ursula Cronsten [mailto:Ursula.Cronsten@xxxxxxxxxxxxxxxxxx] Skickat: den 16 december 2003 13:25
Till: Bäckström Irja
Ämne: Angående anmälan rörande ombordtillägg på sträckan Arlanda - Uppsala.

<<SJ.doc>> Har gjort bifogade tjänsteanteckning i anledning av telefonsamtalet från dig. Om detta stämmer kommer jag att delge anmälaren innehållet. Jag föreslår att även du bekräftar detta med ett mail till anmälaren Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxx Med vänlig hälsning Ursula Cronsten.