[uppsalapendeln] SV: [Fwd: SV: Pendlare motas av tåg igen!]

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 1 Aug 2003 09:50:28 +0200

Eh,...
Vad betyder det? Att TIM-korten inte gäller på X2000 vet vi ju redan. Det kan
man förvisso ha åsikter om ibland när de vanliga tågen är inställda, men för
det mesta är det inga problem.

Men får Leif med sitt årskort åka X2000 mellan uppsala och stockholm eller inte?
Det verkar som han får ta till det gamla tricket och åka till gävle, men "råka"
kliva av för tidigt.
/Gustav

        Date: Fri, 1 Aug 2003 09:33:30 +0200
        From: Bäckström Irja <Irja.Backstrom@xxxxx>
        To: <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>

        Fredrik!

        Den kund som har köpt årskort får mycket riktigt åka på alla SJ:s tåg,
medan TiM-kortet inte gäller på X2000. Årskortet är attraktivt för kunder som
reser på olika sträckor, medan TiM-kortet är attraktivt framför allt till
pendlare. Det aktuella tåget trafikerar sträckan Stockholm-Sundsvall och som
"fjärrtåg" ligger fokus på dessa två huvudmarknader. Vi skulle inte klara av
att försörja dessa marknader om vi skulle erbjuda regionalresor på dessa tåg.
Uppsalapendeln har tillkommit för att försörja pendlandet mellan Uppsala och
Stockholm, och vi kan på andra orter se att behovet ökar alltmer.

        Jag förstår att Ni vill åka på alla SJ:s tåg, men våra ekonomiska och
marknadsmässiga bedömningar tillåter inte regionala resor på fjärrtågen.

        Jag skulle bli mycket glad om jag fick tillgång till Din arbets- eller
hemadress.

        Må så gott och trevlig helg!
        Irja