[uppsalapendeln] SV: [Fwd: SV: [Fwd: Resegarantin, fragor till SJ]]

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Jan 2004 16:09:11 +0100

"portokostnader får kunden i så fall reklamera"

Jag tolkar det osm att man har rätt till ersättning för portot?
Alltså skall man skicka en vanlig reklamation också och begära ersättning för
fem kronor porto. Det förfarandet kommer kosta SJ betydligt mer än portofria
resegarantiblanketter...

(Om man orkar klaga alltså)
Liten sak, förvisso, men märklig.

/Gustav

Date:   Thu, 22 Jan 2004 15:57:03 +0100
From:   Bäckström Irja <Irja.Backstrom@xxxxx> <mailto:Irja.Backstrom@xxxxx>
To:     <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx> <mailto:Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>

        Fredrick!

        Tack för synpunkterna och för ett återigen trevligt möte. Jag vill bara
svara på nedanstående frågor om de skull dyka upp igen hos dig:

        -          anmäla via webben går inte eftersom kunden måste bifoga
kvitto på biljett alt. kopia på kort

        -          portokostnader får kunden i så fall reklamera

        -          svartvit kopia som är oläsligt - det får vi undersöka

        -          det bästa är om kunden reklamerar sin resa så snabbt som
möjligt efter resan och inte samlar på sig

        de två sista punkterna diskuterade vi och hoppas den blev löst.

        Jag återkommer med det övriga som vi diskuterade,

        Irja

        Irja Bäckström

        SJ AB

        Munkgatan 18