[uppsalapendeln] SV: [Fwd: Om utropen]

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 10 Mar 2003 08:58:07 +0100

En konkret sak som skulle underlätta mycket:
Vid grova förseningar på obokade tåg: Säg alltid "Nästa tåg mot XXX
beräknas avgå kl YY från spår ZZ"

Exempel: 17:10 från stockholm är beräknas  vara 25 min sent vid avgång.

"Tåg mot Uppsala via Märsta och Knivsta med ordinarie avångstid kl 17:10
beräknas avgå kl 17:35
Första tåg mot Uppsala avgår kl 17:25 från spår 6
Första tåg mot Märsta avgår kl 17:30 från spår 18
Första tåg mot Knivsta beräknas avgå kl 17:35 från spår 3"

/Gustav