[uppsalapendeln] Re: SV: En annan sak som jag skulle vilja veta...

  • From: "EvaBritt Karlsson" <eva.britt.karlsson@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 21 Nov 2002 10:36:17 +0100

Även jag  har Mac och har samma problem. Det är inte alla brev som är
svårlästa ( d v s å,  ä och ö blir andra tecken), men ganska många. Får
breven via ett intranät och inte en vanlig e-postklient. Antagligen har
det att göra med listservern som är PC baserad... men borde gå att
åtgärda.... (jag är lite av en datanörd själv, på Mac, men kan inte detta.)

*********************

Angående  systemfel i pendlandet:
Samma sak gäller tåget 13.40 (kommer från Linköping, tror jag).
Förseningar flera ggr i veckan,.

Sen har vi det här med hösten och vintern Så gott som varje år blir det
förseningar p g a halka på spåret p g a löv på spåren!

Vintervädret kommer alltid som en överraskning och då trasslar tågen med
förseningar!

/Eva Britt

Eva Britt Karlsson
Vänsterpartiets kansli