[uppsalapendeln] Re: SV: Ang platser för Handikappade

  • From: Moira Dunne <moira.dunne@xxxxxxxxxxxx>
  • To: "'uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx'" <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 9 Feb 2003 17:30:49 +0100

Hej Sonja,

Jag hade svårt att läsa ditt mail. Det blev nåt konstigt med formatet. Nu
har jag äntligen kunnat läsa det i ett annat mail program.

Jag har en kontaktperson på SJ. Nästa vecka hoppas jag att få en förklaring
från honom om vad problemet egentligen är och när SJ ska uppfylla de
lagstadgade krav som finns.

Får jag inget bra svar så kommer jag omedelbart att anmäla SJ till
handikappombudsman. Jag kommer att informera pendlarnätverket om hur saker
och ting utvecklas.

Det skulle kännas bra om nätverket som en mer oberoende instans också drev
frågan. Jag är högst personligen drabbat/engagerat av det här.

Jag hade tur förra veckan, och framförallt på det berömda 07:15 tåg i
fredags, jag lyckades hitta sittplatser trots trängsel och förseningar. Men
jag har också tvingats stå flera gånger. Ingen har nånsin rest sig för mig
trots att jag använder hjälpmedel för att gå. Det får mig att se på mina
medpendlare med en viss skepsis.

Mvh,

Moira