[uppsalapendeln] SV: Ang platser för Handikappade

  • From: "SONJA NIMMERSTAM" <sonja.nimmerstam@xxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 6 Feb 2003 22:23:22 +0100

Jag hade upp detta ang handikapplatser när det var chat, UNT ang Uppsalapendeln
(då pga av att en kvinna kastade sig omkull på golvet för hon orkade inte stå
längre på dåliga ben). Jag har även sett synskadade knuffas hit och dit,
fruktansvärt! Jag fick ingen vidare respons då jag ställde frågan "vad säger
handikapporganisationerna"  t ex synskadades riksförbund m fl. Pendlarnätverket
ska också strida för det men det vore väl bra om vi fick lite draghjälp. Moira
Dunne du kanske kan skriva ihop ett standarmail och skicka till
handikapporganisationerna. Det finns väl också en handikappombudsman?
/sn