[uppsalapendeln] SV: Ang: beröm också

  • From: Kristina Grönholm <kristina.gronholm@xxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 1 Feb 2003 13:00:06 +0100

Nej, Eskilstunatågen är den absolut största försämringen sedan jag började
pendla (för drygt 20 år sedan). De är ju alltid försenade - alltså när man ska
åka från Sthlm. Dessutom är det ett elände att behöva bege sig ända till spår
17 och 18, efter att i alla år ha haft alla tåg bekvämt på spåren 1-6. Jag vet
att fler resenärer måste gå långt till dessa spår, men Stockholmspendlarna
betalar inte våra biljettpriser.

I går, fredag, var 9.10-tåget försenat (inkom ca 9.10) på grund av vagnskada!
Denna vagn sades ha lämnats kvar i Västerås, och därför var tåget kort och
många fick stå. Konstigt att det tåget varit i Västerås - 9.10 kom ju från
Stockholm och gick tillbaka dit. (Trots allt kom tåget i tid till Sthlm).
Kristina