[uppsalapendeln] SV: Ang: Re: förslag till slutlig version

  • From: ulrika.eriksson@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 21 Jan 2003 12:40:16 +0100

Om nu inte SJ kan lösa att man får automatpriset när man pga deras slarv har
fått ersättningscheckar; jag har kommit på ett sätt att få ut kuponger i
reda pengar utan att gå miste om automatköpsrabatten:
Skaffa ett 'plastkort', kostar 70 kr i deponering men det får man ju ut om
man lämnar tillbaka kortet(?), sätt in checkarna på kortet och be att sedan
få ut vad du har innestående på kortet. Du får ut varje krona. Sätt in
pengarna på ditt bankkonto och handla i automaten för automatpriset. Det
funkade i alla fall för mig när jag hade 850 kr i checkar!

mvh
Ulrika Eriksson

From: "Fredrick Beste" <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>