[uppsalapendeln] SV: 1.2 Information

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 6 Feb 2003 12:04:15 +0100

Pamela,

> Må vara hänt, men att döma av vad Tydal nedan kunnat utläsa så verkar
> det ju innehålla just den information man behöver för att kunna ge
> upplysning om läget just nu resp hur det var tidigare idag.

TFÖR innehåller =all= information, men sättet den presenteras på är alltså
produktionsinriktat. Dvs, den är i första hand till för dem som leder
tågtrafiken och är anpassat för deras behov. Därför är det lite omständligt att
ta fram den informationen jag tog fram, plus att det inte bara är att ta fram
den utan man måste ha erfarenhet också för att förstå språket; termerna och
förkortningarna, samt att känna till vilka tåg som påverkar varandra.

> Be SJ samla informationen från TFÖR för februari månad och gör en
> sammaställning och analys. Kan Tydal spara all info om tågavgångarna i
> tre dar så borde SJ kunna få plats med den infon för en månad.

I TFÖR ser man tre månader tillbaka i tiden. De tre dagarna är dock inget jag
sparar, utan det är SJ som gör det på sin publika hemsida. Varför vet jag inte
då det inte finns något enkelt sätt att komma åt det genom deras hemsida, men
jag knåpade ihop en egen sida så man lättare kan komma åt det.