[uppsalapendeln] Re: SMS

  • From: Catharina Rehn <catharina.rehn@xxxxxxxxx>
  • To: Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 07 Feb 2003 10:12:30 +0100

Hej Fredrik!

cc: hela listan

De senaste dagarna har verkligen varit hopplösa. Och vi vet ju alla att detta inte bara är ett "vinterproblem" vilket SJ gärna påstår, utan att bemanningsproblem m.m. gör att tåg ställs in på sommaren osv. osv...

Jag arbetar på Karolinska Institutet, och det finns det många, många andra pendlare som gör. Jag frågade därför den administrativa chefen på min lilla del av institutet, om inte KI kan tänka sig att klaga på att deras anställda utsätts för ständiga förseningar, och den psykiska stress som uppstår av att man inte kan planera sitt resande alls. (KI har trots allt som mål att förbättra hälsan i världen :-) Hon sade att hon mycket väl kan tänka sig att ta upp frågan och bad om lite statistik och annat bra underlag.

Skulle du som är bra på att formulera dig kunna tänka dig att sätta ihop detta och skicka det till henne? Hon heter Kerstin Tyllström och har adressen kerstin.tyllstrom@xxxxxxxxxx

Tror ni andra att era arbetsgivare skulle kunna tänka sig att göra samma sak? Det kanske kan hjälpa lite i alla fall, åtminstone vad gäller att påverka politikerna.

Mvh,
Catharina Rehn

Catharina Rehn
catharina.rehn@xxxxxxxxx

Karolinska Institutet Universitetsbiblioteket Karolinska Institutet University Library
Box 200
171 77 Stockholm
tel: 08-524 84 054
fax: 08-524 84 301