[uppsalapendeln] Re: SMS

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 30 Jan 2003 11:37:01 +0100

intressant affärsidé - först har man undermåliga tågförbindelser, som gör att folk måste jaga info för att veta om/när tågen går, sen
inför man en SMS-pilot (som är kostnadsfri endast under pilot-tiden, nota bene!!!) där man tar betalt för att informera om sina usla
avgångar... ungefär som när stora mjukvaruföretag tar betalt för att uppgradera datorsystem för att man ska slippa de buggar som de orsakat
i förra versionen...

Ulf Ekmyr wrote:

Jag har anmält mig till SMS-tjänstens prov-period.
Blev dock omgående besviken när jag skulle lägga min prenumeration.
Det står att :"Pilottesten är begränsad till avgångarna mellan kl. 6.00-9.10
samt kl. 16.00-19.10 från Stockholm och Uppsala."
Jag åker varje dag med tåget som avgår 06.23 från Uppsala.
Det tåget kan man inte ens prenumerera på!!!!!! Undrar varför?
/ Uffe

"sarasundquist.privat" wrote:

SMS-tjänsten är mycket märklig... 7,23 försenat till 7,30, memn när
jag kom till stationen 7,00 så stod det inne, och avgick visst i tid
sen. Borde man inte ändra tillbaka då?

Klart att extraavgifterna är nått för konsumenivrarna!

/Sara