[uppsalapendeln] SJ positiv historia

  • From: "Tobbe" <humanet@xxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 7 May 2004 00:36:01 +0200

På begäran: . . . trumvirvlar . . . Något positivt om SJ!

Vid en hemresa för länge sedan hade jag lyckats få med mig fel väska
från jobbet och var utan pendlarkort, id-kort, betalkort, pengar,
snus - kort sagt, ingenting! Tågmästaren (tyvärr ett sällsynt
ansikte) lyssnade på mig, satte sig in i min situation och sedan ned
mittemot och hjälpte mig fundera på en lösning. Jag föreslog att vi
om möjligt skulle stämma träff till nästa eftermiddag, på det tåg
han då skulle arbeta. Han accepterade förslaget och vi skiljdes i
samförstånd. Nästa dag visade jag mitt pendlarkort och vi var alla
glada och nöjda, voila!

Den nyfikne och uppmärksamme läsaren kanske undrar hur jag kom till
jobbet utan pendlarkort morgonen efter, men det, ja det är en annan
historia.

/torbjörn sjölund

Sent by Medscape Mail: Free Portable E-mail for Professionals on the Move
http://www.medscape.com