[uppsalapendeln] Re: SJ och snön

  • From: lena.10@xxxxxxxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 5 Feb 2003 10:39:05 +0100

Hej!
Jag pendlar från Knivsta till Stockholm.
Idag var 7.40 från Uppsala inställt. Nästa möjliga tåg för oss att resa med
är 8.10.
Ungefär samtidigt som det tåget normalt ska avgå, får vi information i
högtalarna
(bra i och för sig, inte ofta man får det!) att tåget snart inkommer till
Knivsta, men tåget är överfullt pga tidigare intällda/försenade tåg. Det
är inte troligt att vi kommer att får plats på tåget och vi blir hänvisade
till nästa tåg, 8.40 (8.40 hade på banverkets hemsida ny avgångstid 8.50
redan när jag åkte hemifrån).
Nu kom nog de flesta av oss med genom att pressa sig på ett redan överfullt
tåg.
Men jag tycker SJs/Banverkets inställning stinker.

Christina Gordons vinterplan som hon ordade om i både radio och press, var
är den?

Lena

Sök företag på Gula Sidorna
http://www.gulasidorna.se