[uppsalapendeln] Re: SJ och snön

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 05 Feb 2003 09:52:09 +0100

själv hamnade jag på trippel-överfulla 8.10 som var 5 minuter sent till stockholm. Men det avgick ju. Flera SMS kom under morgonen, mest om 7.56, som fick
en väldig massa nya avgångstider, t ex 7.20 (!) , 7.56 (!) men senare stabiliserade det sig till 8.56.

När jag kollade SJs hemsidor vid 7.30-tiden fanns INGEN indikation på strul med Uppsalapendeln utlagd alls. Samma sak häromdan då jag ringde till kundtjänsten, så visste de ingenting. SMS-tjänsten har mer info än hemsidorna och dne manuellt bemannade kundtjänsten. man undrar hur det kommer sig.

jag vill minnas att SJ och Banverket gick ut så stolt i höstas och skröt om alla förberedelser de gjort för att undvika upprepningen av förra årets snökaos - men nu verkar växlarna frysa ihop och loken haverera ideligen i alla fall? ren och skär inkompetens? Eller bara en massa tomt prat?

/F

Pamela Davidsson wrote:

Mera bränsle inför CG mötet:

"Oj, vinter i år igen" verkar det som om SJ tänker.
I detta Vasaloppsland är det fullt naturligt att det snöar på vintern !
Har SJ inte gjort något alls sedan i fjol ?

/Pamela

PS

Dessutom ser jag på SJs hemsida;
Inställd trafik i Mälardalen

Onsdag 5 februari klockan 07.45 På grund av lokskada kommer följande tåg att ställas in.
Resande hänvisas till annan förbindelse. Sträcka Avgångstid Tågnummer Stockholm - Uppsala 06.40 962 Uppsala - Stockholm 07.40 989

Återigen meddelar de kl 7.45 att 6.40 och 7.40 är inställda !!! Så dax !

Hmm, 7.40 inställt och 7.56 är 1 timme försenat. Misstänker att det droppar in en hel del mail idag.