[uppsalapendeln] Restaurangvagnen

  • From: Jöns Weimarck <jons.weimarck@xxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 31 Oct 2003 18:14:00 +0100

Fick detta till hotmail-adressen. Vad gäller egentligen för
restaurangvagnen?

--------------------
P.g.a. platsbrist var vi idag (28/10) ett stort antal Knivstapassagerare som
gick och satte oss i restaurangvagnen. Vi fick då av en hovmästare veta att
vagnen främst var till för restaurangens gäster och att han nästa gång
"skulle vara hårdare". Jag försökte förklara att problemet var att SJ sätter
in alldeles för få vagnar i detta tåg (varav en är "barnvagn" med få platser
och en alltså restaurangvagn). Han ansåg det inte vara hans problem eftersom
restaurangen drivs i privat regi. Jag tycker det är upprörande att SJ på
detta sätt spelar ut oss passagerare mot den stackars
restaurangbetjäningen!!

mvh
/Jöns