[uppsalapendeln] Resecentrumet

  • From: "Lena Lindström" <lena.lindstrom@xxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 08 Sep 2003 10:53:02 +0200

Nya resecentrumet är nödvändigt. MEN pendeln föreslås gå på mittspåret (3
eller 4) efter vad jag hört och för att komma dit ska vi alla upp och ned
i en tunnel under övriga spår. DET tycker inte jag är någon större
förbättring. Pendeln borde gå på spår ett eller fem så att åtminstone
hälften av de tusentals pendlarna får närmast till tåget. Och istället för
en otrevlig gång- OCH cykeltunnel borde en bro ÖVER spåren byggas. Det är
mycket trevligare och och dessutom slipper vi bli påkörda av cyklister. En
bro ger dessutom snabbt en överblick över vilka tåg som står inne vilket
är nog så viktigt för oss stressade pendlare.

Det borde byggas en bro i vilket fall i södra delen av spårområdet. Varför
ska alla ner i en tunnel vid stationsbyggnaden!

Förutom detta tycks Uppsalas planerare inte tänka tanken att
järnvägstrafiken kommer att öka och kräva fler spår i framtiden. Nu bygger
man bostäder på de spårområden som skulle behövas i framtiden.

Där har du lite synpunkter att ta med dig till Uppsala kommun Fredrik.

Lena Lindström