[uppsalapendeln] Re : SJ och snön

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 5 Feb 2003 13:44:16 +0100

> jag tycker de två senaste dagarna börjar likna förra årets snökaos.
> Flera inställda tåg i rad, timslånga förseningar, trippelöverfulla
> tåg - vad  är det om inte "trafikkaos"?

Okej, vi tar och kikar lite...

Idag från Uppsala:

05.53: 14 minuter sent från Uppsala pga lokskada (som verkar ha reparerats på
plats). Anlände Stockholm 17 minuter sent på grund av att andra tåg
prioriterades före eftersom detta var sent.

06.23: I rätt tid från Uppsala. 5 minuter sent i Stockholm pga växelfel i
Skavstaby som gjorde att tåget tog en annan väg.

06.45: 2 minuter sent från Uppsala. 8 minuter sent i Stockholm pga växelfel i
Skavstaby.

06.53: 7 minuter sent från Uppsala. 17 minuter sent i Stockholm pga att man
hamnade efter en SL-pendel i Märsta eftersom man var sen. I Upplands-Väsby fick
man "köra om".

07.06: 1 minut sent från Uppsala. 2 minuter sent i Stockholm.

07.15: I rätt tid från Uppsala. 8 mintuer sent i Stockholm pga växelfel i
Skavstaby.

07.23: 2 minuter sent från Uppsala. 14 minuter sent i Stockholm pga växelfel i
Skavstaby samt att man fick vänta på andra tåg innan man fick köra in på
centralen.

07.40: Inställt.

07.56: 62 minuter sent från Uppsala. 59 minuter sent till Stockholm. Loket gick
inte att få igång i Gävle, så man fick leta upp ett annat.

08.10: 1 minut sent från Uppsala. 4 minuter sent till Stockholm. Tåget drog på
sig förseningen i Märsta och Knivsta, så jag antar att det hade att göra med
att många människor skulle av och på.

08.40: 11 minuter sent från Uppsala. 7 minuter sent till Stockholm.

09.10: 3 minuter sent från Uppsala. 18 minuter sent till Stockholm.

09.27: I rätt tid från Uppsala. I rätt tid till Stockholm.

09.40: I rätt tid från Uppsala. 3 minuter sent till Stockholm. Fick stå och
vänta på andra tåg strax före centralen.

09.56: 4 minuter sent från Uppsala. I rätt tid till Stockholm.

10.27: I rätt tid från Uppsala. Rätt tid till Stockholm.

10.40: I rätt tid från Uppsala. 2 minuter för tidigt till Stockholm.

10.56: 2 minuter sent från Uppsala. 1 minut för tidigt till Stockholm.

11.10: 1 minut sent från Uppsala. 1 minut för tidigt till Stockholm.

11.40: 1 minut sent från Uppsala. 1 minut för tidigt till Stockholm.

12.10: I rätt tid från Uppsala. 5 minuter för tidigt till Stockholm.

12.40: 1 minut sent från Uppsala. 1 minut för tidigt till Stockholm.

13.10: 1 minut sent från Uppsala. Just nu 3 minuter för tidig i Karlberg.

13.40: 1 minut sent från Uppsala.