[uppsalapendeln] RESEGARANTI

  • From: "Dmitrij Sharapov" <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 08 Nov 2003 11:25:08 +0100

Med stort intresse läste jag i morse bilagan Ny villa i SvD.

Där fanns en annons från TiM:

Citat:

"Allt på ett kort när du pendlar i Mälardalen

RESTIDSGARANTI

En riktig bonusnyhet utlovar Irja Bäckström i höst: En ny restidsgaranti införs: Om ett tåg med en timmes resa blir mer än 20 minuter försenat får man pengarna tillbaka. "Problemet" för Mälardalens pendlare är ju att de flesta resorna där tar mindre än en timme. Å andra sidan, vem tycker det är ett problem att resan går snabbt..."

Slut citat.

Synerligen intressant förmulering, jag tolkar det som att TiM tolkar restidgarantin så att den inte gäller för oss  på Uppsalapendeln.

Kan du kommentera annonsen, Irma?

Vad gäller om resan mellan Uppsala och Stockholm inte går så snabbt som utannonserade 35 minuter?

MVH

Dmitrij Sharapov

dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx

Evighetskonto på Hotmail? Klicka här ******************************** Du har fått det här brevet eftersom du är med på uppsalapendels e-postlista. Om du vill avsluta din medverkan, skicka ett tomt e-postmeddelande till uppsalapendeln-request@xxxxxxxxxxxxx med ämnet unsubscribe Vid eventuella frågor, kontakta uppsalapendel@xxxxxxxxxxx ********************************