[uppsalapendeln] Punktligheten

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 26 Feb 2003 17:04:08 +0100

Nu har jag skrivit ett litet datorprogram som plockar ut information om tågens
verkliga ankomsttider från SJ:s trafikinfosida. För närvarande kör jag det
manuellt, men jag har tänkt sätta det på automatik en gång om dagen och snacka
med Jöns så det kan tas in på hemsidan.

Nuvarande begränsning är att det visar tågets ankomst till slutstationen, så
därför är Eskilstunatågen bara med i riktning till Uppsala och Gävle/Dala-tågen
bara i riktning från Uppsala.

Så här ser det ut hittills denna vecka:
http://www.tydal.nu/tagstatus/2003-02-24.log
http://www.tydal.nu/tagstatus/2003-02-25.log