[uppsalapendeln] Pris Uppsala-Arlanda

  • From: "Dmitrij Sharapov" <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 06 May 2003 08:59:44 +0200

Den 17 april fick jag betala 110:- för en billjett Uppsala-Arlanda som jag köpt ombord.

Enligt gällande prislista kostar obokad biljett 2 klass i kassan 80:-

Enligt samma prislista tillkommer 10:- extra för biljetter som kostar t o m 80:- och 30:- för biljetter som kostar 81:- eller mer. Konduktören påstod att han har rätt och att den kostar 30:- extra.

Jag pratade med kundtjänsten i Uppsala 2 gånger. Första gången påstod de att gränsen för extra avgift på 30:- går vid biljettpris på 70:-, när jag hänvisade till prislistan kom de på att det kan vara ett tåg som är inte tillhör Uppsalapendeln och att de kanske tar 30:- extra.

Andra gången tycke kvinnan i kundtjänsten att det var konstig och att det borde kosta 80:- +10:- =90:- och att jag skall skriva till den berömda kundtjänsten i Krylbo, vilket jag också gjort.

(visste ni förresten att SJ har dragit in frankerade blanketter, numera måste man själv bekosta brevet till kundtjänsten!)

Men på väg till jobbet i morse frågade jag konduktörer på 7:15 tåget vad de tar för en resa Uppsala-Arlanda och fick svar att hans handdator visar 110:- och han inte kan påverka det.

Helt fantastisk att det kostar olika enligt prislista/kundtjänsten och datorer ombord.

www.tim-trafik.se visar för övrigt endast priser FRÅN Arlanda!

MVH/D

Hitta rätt köpare direkt - MSN Köp & Sälj Klicka här ******************************** Du har fått det här brevet eftersom du är med på uppsalapendels e-postlista. Om du vill avsluta din medverkan, skicka ett tomt e-postmeddelande till uppsalapendeln-request@xxxxxxxxxxxxx med ämnet unsubscribe Vid eventuella frågor, kontakta uppsalapendel@xxxxxxxxxxx ********************************