[uppsalapendeln] Re: Preliminär ny tidtabell!

  • From: Pamela Davidsson <pamela.davidsson@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 29 Mar 2004 14:02:07 +0200

Hej !

På morron och kväll går det 2 bussar i timmen, annars 1 gång i timmen.
Enligt tidtabell tar resan 60-65 minuter.
Om man använder värdekort kostar en enkel resa 33 kr !!!
Alla får sittplats, de knökar inte överfullt.

Min personliga erfarenhet är att Swebussarna går när de ska och kommer fram i
enligt tidtabell eller lite före.
När det varit strul med SJ har jag tagit bussen, fått sittplats och kommit fram
enligt tidtabell, även mitt i snökaoset i vintras.

Så Swebus är ett pålitligt alternativ, men att dagligen resa med dem skulle
innebära 50 % längre restid jämfört med SJs tidtabell.

Pamela Davidsson

Tidtabell finns på:
http://www.swebusexpress.se/files_express/timetables1/899_0403.pdf