[uppsalapendeln] Re: Preliminär ny tidtabell!

  • From: Leif Lagerstedt <lagerstedt@xxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx, uppsalapendeln@xxxxxxxx
  • Date: Mon, 29 Mar 2004 00:12:45 +0200

?????
Thomas!
Jag vet inte vad du har haft för skriftväxling med Torbjörn, men åtminstone jag uppskattar mycket det du skriver. Men du svarade i hastigheten till hela gruppen. Vårt problem är att vi inte längre uppfattar SJ som en seriös partner som ger oss fullgod service för de pengar vi betalar. I stället råkar vi ut för en monopolist som behandlar oss som klienter och tjuvåkare. Det är möjligt att SJ har råkat i rövarhänder, men det har vi också. Jag avundas inte tågpersonalen som nästan jämt är mycket trevlig att ha att göra med. Men ett litet fåtal är av annan kaliber.

Men SJ centralt har inte mycket förtroendekapital kvar. Det finns också ett gäng polititiker och tjänstemän på näringsdepartementet som hittade på denna vansinniga upphandlingscharad och som förmodligen effektivt undanröjde en fungerande järnväg i Sverige. Se hur illa det gick i England! Railtrack i konkurs m.m.

Vänligen

Leif Lagerstedt

At 23:19 28/03/2004, you wrote:

Torbjörn,

Det jag skriver är inte hur jag tycker det borde vara. Jag berättar inte vad som är rätt och fel. Allt jag säger är hur det är. Jag talar om hur konduktörerna reagerar och varför. Det gör jag för att jag inte vill att saker som den Dmitrij var med om ska hända. Så förhoppningsvis kanske ni slipper det nu när ni vet hur viktigt det är att fråga om man är osäker.