[uppsalapendeln] Re: Ny tidtabell

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 04 Jun 2003 11:48:17 +0200

jodu, särskilt med tanke på att alla tidtabellsbyten ofelbart leder till:

*inställda tåg - vagnar, lok som plötsligt inte kommer i tid från hagalund

*kaos på centralen - spårbrist, sena ändringar av spår, förvirring, försening

så borde ju SJ fatta att tidtabellsbyten är nåt man bör göra så sällan som möjligt. Men icke då.

Det finn ju också en poäng i att ha stabila tidtabeller - folk lär sig avgångarna och behöver inte tabellerna, man kan planera sitt liv och sina arbetsdagar bättre, osv.

Usch! man skulle kanske ta ledigt över 14/15 juni tills det stabiliserat sig lite...?

Och jag bävar för augusti när "högtrafiken" går igång igen - minns hur det var förra året!? Det var den situationen - vecka efter vecka! - som gjorde att jag hängde på när nätverket startades!

/F

Jonas Hed wrote:

Hej

Nu har SJ verkligen tänkt till igen.
Direkttågen på morgonen och eftermiddagen skall bara gå i 4 dagar innan dom tas bort för att senare i sommar återkomma i 6 dagar. Är det verkligen lönt att sätta in dessa tåg? Men SJ räknar väl med att alla skall vara på semester den tiden, 8 veckor, dessa tåg ej går...
Jag i min enfald trodde när jag såg informationen på SJ's hemsida om att nya direkttåg skulle sättas in under sommaren att dessa skulle gå hela sommaren.

Tack SJ.

Jonas Hed

Lättare att hitta drömresan med MSN Resor http://www.msn.se/resor/