[uppsalapendeln] Re: Nu måste pendlarnätverket agera!!

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 11 Sep 2003 12:22:17 +0200

Ok, vad föreslår ni att vi ska göra?
Massmedia verkar inte särskilt intresserade av tågtrassel just nu, (även innan dagens tragiska politikermord.) Inget togs in på hela sommaren trots nyhetstorkan.

Jag har kontaktat Irja Bäckström och krävt att vi ska ha ett möte så snart som möjligt.
Bra om det kommer in så mycket specifika klagomål som möjligt tills dess.

Kan nån juridiskt kunnig kolla upp det där med grupptalan?
Det gäller dessutom att få t ex KO eller nån att driva processen eftersom det kostar pengar?
Dessutom måste vi lusläsa SJs resevillkor, för jag är säker på att de friskriver sig från alla störningar i dem, och dessa villkor har vi accepterat när vi
köpt deras biljetter. Återstår alltså att leda i bevis att deras produkter är så undermåliga att de bryter mot nån mer generell civillagstiftning elelr så.
Kraven på resegarantier kommer ju att skärpas, och då finns det plötsligt lagrum att dra SJ inför skranket för brott mot dessa regler.

Själv känner jag att SJ beter sig som det konkursbo som det de facto är. Ingen verkar bry sig om nåt längre, håglösheten och apatin brer ut sig.

/F

Dmitrij Sharapov wrote:

Det diskuteras tidigare grupptalan på vårt forum.
Fredrik, dags att agera i frågan?
SJ verkar inte ta oss på alvar.
7:00 tåget är ett skämt.

MVH