[uppsalapendeln] Re: Nu måste pendlarnätverket agera!!

  • From: "Lena Lindström" <lena.lindstrom@xxxxx>
  • To: anders.s.eriksson@xxxxxx
  • Date: Thu, 11 Sep 2003 11:41:37 +0200

Hej

För att ytterligare spä på så kan jag meddela att 17.55 från Stockholm de
senaste två veckorna (den tid jag märkt det) varit överfullt. Man har
tagit bort de äldsta vagnarna och kortat tåget. Folk står överallt i tåget
fram till Uppsala vilket drabbar också de som ska vidare upp mot Dalarna.
Tågets destination är Mora. Personalen ombord var igår 10/9 jättegriniga -
man kan förstå att situationen är trist för dem - men det är vi resenärer
som drabbas mest och det borde ingå i deras jobb att vara
servicemänniskor, inte griniga kontrollanter som gör situationen ännu
värre. Personalen uppmanade mig att klaga hos Mats Wilhemsson. Så nu gör
jag det!! Jag vill tydliggöra att jag inte tillhörde någon grinig
kundkategori utan istället gjorde mitt bästa att vara trevlig och försöka
mjuka upp personalens attityd.

Säger man till SJ:s försäljningspersonal att det är märkligt att de inte
kan lära sin personal servicekänsla så får man svaret att de visst har
utbildningar i sådant. Men det hjälper uppenbarligen aldrig och nu är jag
trött på att detta företag inte tycks kunna lära sig förstå att de är till
för oss kunder, ja helt beroende av oss. SJ:s chefer får väl ta och
studera andra serviceföretag som jobbar kundanpassat.

Lena Lindström