[uppsalapendeln] Re: Nättjänster påpendeln Uppsala - Stockholm]

  • From: David Lundberg <davidl@xxxxxxxxxxxx>
  • To: Tobbe <humanet@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 13 Feb 2004 15:14:53 +0100 (CET)

On Fri, 13 Feb 2004, Tobbe wrote:

> Ang nättjänster så förstår jag det som att det är några helt
> fristående från SJ som vill testa marknaden för nättjänster utmed
> linjen. Det kan de väl få göra. Själv är jag mer intresserad av att
> mobiloperatörerna bättrar på täckningen vid Märsta - Knivsta än
> internet på tåget.

Det är inga mobiloperatörer inblandade i det här projektet så du får höra
av dig till dem själv.

Initiativet till projektet är att göra det mer attraktivt att pendla och
stärka regionen. Det som jag tror många skulle uppskatta mest är tillgång
till internet till sin laptop eller liknande under tiden på pendeln för
att läsa nyheter, mail m.m. Många spenderar den första timmen på sitt
jobb med att göra just detta.

Detta skulle naturligtvis inte lösa de problem som tex SJ har idag med
försenade tåg som gör att man missar ett möte eller liknande, men skulle
kunna göra tiden på tågen mer effektivt använd.

mvh

// David //

David Lundberg            Phone: Home(Uppsala)   +46-18-460356
Mail: davidl@xxxxxxxxxxxx        Home(Gävle)     +46-26-146743
Http: www.update.uu.se/~davidl   Cellular       +46-70-3531696
ICQ:  13440550                   IT-Dept. @ UU  +46-18-4716231