[uppsalapendeln] Re: (No Date: Mon, 05 Jan 2004 18:46:43 +0000

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 05 Jan 2004 21:50:08 +0000

Tja, vad säger man? Jo föresten, TIM har ju nu en ny logotyp. Man använder alltså inte den som finns på sidan.
Bifogar den som används nu och som gör "hela Mälardalen öppnare".....särskilt vintertid.... och sommartid...och speciellt den tiden då tågen inte går. :-)

Jag tror inte TIM kommer att göra särskilt mycket, möjligtvis att SJ AB skulle agera på något sätt (vi såg ju reaktionen på RA Motors annonser) då sidans innehåll svärtar ner deras fina rapporter uppåt i organisationen.

Förstår man inte det satiriska användandet så ligger nog många satirprogram i tv illa till.

/ Bengt

From: "uppsalapendeln prob" <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxx>
To: peterkarlsson1969@xxxxxxxxxxx
CC: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [uppsalapendeln] Re: (No Date: Mon, 05 Jan 2004 18:46:43 +0000
Date: Mon,  5 Jan 2004 13:44:39 -0500 (EST)

Hej Peter!
Naturligtvis äger TIM-trafik rätten till sin egen logotyp. Förhoppningsvis har de dock överseende med ett visst, och mycket uppenbart, satiriskt användande. Är inte så fallet så plockar vi naturligtvis bort den!

/Jöns

From: "Peter Karlsson" <peterkarlsson1969@xxxxxxxxxxx>
To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxx
Date: Mon, 29 Dec 2003 19:32:56 +0000

Hej!

Jag har kikat på eran hemsida, och konstaterat att ni bryter mot lagen.

Jag har varit i kontakt med TIM-trafik, och dom har enligt uppgift inte gett er tillstånd att använda deras logotype.

Vad har ni för svar på det ?
Och vet ni vad ni kan få för konsekvenser av detta ?

Mvh
Peter K

_________________________________________________________________ Hitta rätt på nätet med MSN Sök http://search.msn.se/