[uppsalapendeln] Re: Några svar från Gordon

  • From: "Jessica Elgenstierna" <jessicaelgenstierna@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 15 Jan 2003 12:45:34 +0100

Två frågor:

1. Det förra nyhetsbrevet såg jag aldrig till. (Däremot dräller ju Kupé som bekant överallt på tåget). Kan de se till att sprida nästa nummer lite bättre?

2. Kan du försöka få ett tydligt besked från Gordon om vad som kommer att gälla fortsättningsvis vid förseningar? Är det någon idé att kräva ersättning för försenade tåg nu när värdecheckarna tagits bort? Har förgäves försökt få besked från kundtjänst, men de hänvisar bara till "normalvillkoren". På SJ:s webbplats finns utdrag från normalvillkoren, men jag blir inte klokare för det. Ett besked mellan tummen och pekfingret vore bra. Vad gäller om jag blir stående en timme i Märsta pga inställt tåg? Vad gäller om tåget är en halvtimme försenat?
Var går gränsen? Eller kan vi bli gränslöst försenade utan att få någon ersättning alls eftersom vi är dumma nog att lösa månadskort?

Ett besked har jag i alla fall fått: jag kan i princip aldrig räkna med att få ersättning för taxi från Märsta eftersom tågen anses gå så ofta där (ett per timme).

Jessica

Senaste nytt från motormarknaden Klicka här ******************************** Du har fått det här brevet eftersom du är med på uppsalapendels e-postlista. Om du vill avsluta din medverkan, skicka ett tomt e-postmeddelande till uppsalapendeln-request@xxxxxxxxxxxxx med ämnet unsubscribe Vid eventuella frågor, kontakta uppsalapendel@xxxxxxxxxxx ********************************