[uppsalapendeln] Re: Mötesanteckningar från gårdagens mö te med C Gordon.

  • From: "Dmitrij Sharapov" <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 11 Dec 2002 14:45:28 +0100

> ·Varför begränsat antal resor när man har månadskort? Antingen köper
> man 48 resor och borde få åka upp alla dem, eller så har man ett
> periodkort och obegränsat antal resor i perioden, inte de två villkoren
> kombinerade till sämsta tänkbara kombination!
> SVAR: Opersonliga är reglerat. Personliga kortet oreglerat.

Hela SJ politiken bygger på att tvinga oss att använda e-kort i stället för
papperskort med prissättningen som medel.
I fallet TiM-kort är det mer motiverad att köpa papperskort med obegränsad
antal resor  (har någon kollat namnet på kortet med ens legitimation nånsin?)
än e-kort med 48 resor.Varför?  Gör E-periodkort personlig så slipper vi
stämplande.
http://www.tim-trafik.se/kort_biljetter_a.asp

> · Sitta i första klass när den andra är fullsatt? vad gäller egentligen?
> På flyg blir man uppgraderad om ekonomiklass är fullt& olika konduktörer
> har olika policy, ingen resenär vet vad som gäller.
> SVAR: Vad som gäller är att man inte får sitta i 1 kl. utan
> 1-klassbiljett. Men specialfall har funnits& Men tågbefälhavaren har
> rätt att göra undantag.

Kan Gordon utveckla det med specialfall?
Jag förstår inte information från deras hemsida nedan. Vad som är nytt här?

      Åk 1:a klass med periodkortet

      Vem drömmer inte om att åka 1:a klass? Lite mer utrymme. Lite bekvämare.
      Lite lyxigare. Och från och med juni kan alla göra det. Det som behövs är
      ett Periodkort med SJ-giltighet plus ett länstrafiktillägg.

      Exempel:
      * Kommungiltighet i Uppsala plus SJ 1:a klass Uppsala - Stockholm

http://www.tim-trafik.se/nyheter_detalj.asp?id=147