[uppsalapendeln] Re: Liten förvarning 040128

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • Date: Wed, 28 Jan 2004 15:24:16 +0100

har det nåt med nedanstående att göra?

Stockholm - Uppsala

Onsdag 28 januari kl 11.15
Sidan ändrad kl 14.10

På grund av fordonsskada kommer följande tåg att ställas in nedanstående sträcka.

Sträcka    Avg.tid         Tågnr      Hänvisn
Stockholm-Uppsala       12.40   920     Tåg 832 avg 12.55
Uppsala-Stockholm       13.40   969     Tåg 235 avg 13.58

På grund av försening kommer följande tåg att ställas in nedanstående sträcka.

Sträcka    Avg.tid         Tågnr      Hänvisn
Knivsta-Uppsala         14.08   968     Tåg 2236 avg 14.38
Uppsala-Knivsta         14.40   933     Tåg 2245 avg 15.10

Tåg 933:
Resande från Uppsala till Arlanda och Stockholm hänvisar vi till tåg 575 med avgångstid Uppsala kl 14.58.
Resande från Uppsala till Eskilstuna hänvisar vi till tåg 8146 med avgångstid Uppsala kl 15.07.

Thomas Tydal wrote:

Hej!

Jag vill bara tala om att ifall ni har möjlighet, så undvik direkttåget 17.30 i kväll. Tåget skulle egentligen blivit inställt på grund av vagnsskada, men jag har lyckats få fram några reservvagnar som ersättning så tåget kommer att gå, fast istället för normala 646 sittplatser blir det bara 167 stycken, och tåget kommer säkerligen bli sent från Stockholm, då vi inte får fram dem till plattform förrän vid avgångstid. Men jag tror det är bättre att köra ett kort tåg än inget alls för att i alla fall avlasta från de andra tågen.