[uppsalapendeln] Re: Lite nyheter om va d som händer...

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 05 Mar 2003 13:51:28 +0100

kom just tillbaka från lunch med Mikael O i Riksdagen. Han är naturligtvis 100% på vår sida. Han tipsade om att uppvaktning av utskottet
är avsevärt effektivare än att skicka dit brev - de får massor av sånt och det "gallras" av naturliga skäl rätt mycket i en sån ström.
SJs VD hade varit i utskottet häromdagen och dragit det gamla vanliga om att allt ska bli så bra, varför Mikael tyckte att det vore bra om
den andra sidan fick komma till tals inför utskottet också.

Så, Kerstin, har något nytt hänt på uppvaktningsfronten?

/F

Eva Paalzow Star Sollentuna wrote:

Tack för att du kämpar på!
mvh Eva Paalzow
jag kommer att försöka gå på mötet på torsdag

Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx 03/05/03 09:25am >>>

idag 5/3: träffar jag Michael Oscarsson (kd), suppleant i trafikutskottet. han kommer att få c.a 80 sidor av våra "ögonvittnesskildringar" och annat material som vi samlat in i nätverket. Vi ska diskutera hur man går vidare.

I morgon torsdag 6/3 kl. 20.00: har (m) i Uppsala ett möte i Uppsala Stadshus om sin rapport om SJ/Uppsalapendeln (som ni har fått se en prel. kopia av). Om nån mer än jag är intresserad av att komma, så antar jag att det går bra. Gunnar Hedberg (kommunalråd) och Niclas Areskog (Qamri) kommer också.

19/3: nytt möte med Christina Gordon, SJ.

uppsalapendel@xxxxxxxxxxx ********************************