[uppsalapendeln] Klipp från Dala Demokraten

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 27 Feb 2003 09:36:48 +0000

Fler som är missnöjda ! Insändare i DD: "SJ - var god dröj!

SJ sparkar personal och sätter upp biljettautomater som inte fungerar. Trots att mitt betalkort fungerar utmärkt hos andra handlare vill SJ:s automater i 99% av fallen inte ta emot det.
Automaten på Rättviks station är ett skämt, likaså automaterna i orter som Uppsala och Stockholm. Många med mig får nekande svar när vi försöker betala med kort.
Har helt slutat att tro att dessa ska fungera, ställer mig lydigt i ändlösa köer för att överhuvudtaget få någon biljett.
I Rättvik är det bara till att köpa biljett på tåget istället, där kan de inte ens ta betalt för en normal biljett utan är tvungna att ta priset för biljett som när man köper på tåg, trots att det blir det enda alternativet, att få tillbaka kontanta pengar går inte, det blir presentkort hos SJ!
Man är glad så länge tåget går, men inte ens det är att lita på...
Hur länge ska vi kollektivresenärer låta oss behandlas som boskapdsjur i boskapsvagnar? Det är inte konstigt att så många fortfarande väljer att resa med egen bil.
Säg ifrån och tala om när ni är missnöjda!
Missnöjd"

Skaffa fler messengerkontakter - Vinn 10.000 i resecheckar! http://messenger.msn.se/promo