[uppsalapendeln] Re: Inför möte med SJ: input önskas! (X52)

  • From: Thomas Tydal <uppsalapendeln@xxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 5 Feb 2003 12:27:48 +0100

> det måste väl vara Reginatågen (de "stålfärgade" X200-liknande sakerna)
> som bara går "off-peak" ?

Ja. Jag kanske klippte bort lite för mycket av Pamelas inlägg (där hon bad dig
ta upp att det är svårt att jobba när man åker Regina på grund av borden och
att belysning saknas till yttersta sätet där det är tre i rad).

>  För jag har då aldrig sett någon AC eller elurtag på de "vanliga" ,
> "blåa" tågen???

Det finns i AB9:orna, men jag tror inte de normalt används på
Stockholm-Uppsala. Dock finns eluttagen bara i förstaklassavdelningen, och jag
är osäker på om friskluften kyls, men de är i alla fall sköna sommartid.

Bilder på AB9-vagnen (samt övriga svenska vagnar) både utifrån och inifrån
finns här:
http://www.jarnvag.net/vagnguide/AB9.asp