[uppsalapendeln] Informationen i morse

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 17 Feb 2004 08:46:51 +0000

I morse tänkte jag ta 07.30 i stället för 07.10 som vanligt. Jag kom till stationen lagom för att se 07.10 rulla iväg, precis som jag planerat.

På spår 2 står ett Intercity-tåg. Plattformen är skyltad med 07.02 mot Gävle-Sundsvall. Av erfarenhet vet jag att detta borde vara ett X2000 och blir något förvånad över att man ersätter ett sådant med IC istället för BlueX, vilket är X2000s ersättare.

Går in på stationen och tittar på monitorn. Där står att 07.00 har ändrad avgångstid till 07.14 från spår 2, men även att 07.02 skall gå från spår 2.

Går ut igen och ser då att plattformen fått ny skyltning. Nu står det Ankommande tåg från Stockholm 06.50, Ny tid 07.09. Men det tidigare nämnda IC står på spåret.

In till Kundtjänst och frågar varifrån 07.00 skall gå. Från spår 2 får jag som svar. Då påtalar jag att på den plattformen stå det Ankommande tåg. Då ser hon efter i systemet och ser att de redan har kommit in och står på spår 2 och kommer att gå igen mot Stockholm som 07.00.

Jag går ut igen och det råder allmän fövirring då det fortfarande är skyltat Ankommande tåg. Men det är ju 07.00 som står där och det avgår sedan för att vara 25 min sent i Stockholm

Inte ett utrop gjordes under tiden jag var på station om varifrån det försenade 07.00 skulle gå.

Väl i Stockholm så meddelar man att tåget var sent från Hagalund, därav förseningen.

När vi stannat på Cst så går inte dörrarna att öppna. Efter knappt en minut så meddelar man i högtalarna att man släppt på förreglingen. Hade det dröjt tio sekunder till hade jag dragit i nödöppningen.

När kommer tågen att gå i tid igen ????

/ Bengt

Chat: Ha en fest på Habbo Hotel http://habbohotel.msn.se/habbo/sv/channelizer Checka in här!