[uppsalapendeln] Re: Hur viker ni?

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 05 May 2003 11:03:39 +0200

min "kvittoremsa" som skall föreställa biljett går faktiskt ner i plastfickan - om man sticker in den under bägge "fönstren" förstås. Så då blir också vikningen logisk - i mitten, där plastfickan viks ner viks också remsan inuti. Trodde det skullle funka, men märker att texten på "kvittot" nöts bort i alla fall. Vad händer om biljetten vid visering inte kan läsas? Tvingas jag lösa enkelbiljett då?

/F

Öhman Gustav wrote:

Jag har noterat att SJ börjat med en diskret kultursatsning på pendeln nu. Närmare bestämt en sponsring av den gamla pappersvikningskonsten, origami. För något annat skäl kan det väl inte finnas till att ha biljetter som är tre centimeter för långa för sina plastfickor?

Nu undrar jag bara: Hur viker ni era biljetter?

Gör ni någon av de grundläggande vikningarna (Alltså viker bort antingen gilrtighetstiden eller födelsedatumet), steg två-vikningen (Där man viker bort texten "periodkort" samt koderna längst ned)

Eller bemästrar ni redan den fullkomliga vikningen, där marginalerna längst upp och ned vikes in, varefter biljetten får två extra veck omlott på mitten, där ex.vis "Vuxen 2:a klass" eller priset står skrivet?

/Gustav