[uppsalapendeln] Hur viker ni?

  • From: Öhman Gustav <Gustav.Ohman@xxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 5 May 2003 10:58:44 +0200

Jag har noterat att SJ börjat med en diskret kultursatsning på pendeln nu.
Närmare bestämt en sponsring av den gamla pappersvikningskonsten, origami.
För något annat skäl kan det väl inte finnas till att ha biljetter som är
tre centimeter för långa för sina plastfickor?

Nu undrar jag bara: Hur viker ni era biljetter?

Gör ni någon av de grundläggande vikningarna (Alltså viker bort antingen
gilrtighetstiden eller födelsedatumet), steg två-vikningen (Där man viker
bort texten "periodkort" samt koderna längst ned)

Eller bemästrar ni redan den fullkomliga vikningen, där marginalerna längst
upp och ned vikes in, varefter biljetten får två extra veck omlott på
mitten, där ex.vis "Vuxen 2:a klass" eller priset står skrivet?

/Gustav