[uppsalapendeln] Re: Hälsan tiger still?

  • From: Hakan Rudelius <hrudelius@xxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 27 May 2004 14:59:14 -0700 (PDT)

Tänkte precis säga att det blivit SÄMRE igen. Jag
pendlar från Knivsta till Helenelund via Märsta. Den
här veckan har jag varit minst 20 minuter försenad
varje dag!
Största problemet är att så fort pendeln blir mer än
två minuter försenad så stannar man och släpper förbi
det "anslutande" SJ-tåget alldeles före Märsta så att
man precis kan se tåget glida iväg när man kommer in
till stationen.
Igår tog jag ett 15 minuter tidigare pendeltåg för att
slippa bli fast i Märsta, men när jag väntat i 10
minuter ropar de ut att tåget som ska gå 20.00 är
inställt, nästa går 22.00! För sjuttioelfte gången får
jag ringa min fru och be henne stoppa in ungarna i
bilen och komma och hämta mig. Man måste nog vara lite
knäpp för att åka med SJ.

--- Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
wrote:
> Hur är det, är punktlighet m m på Uppsalapendeln så
> mycket bättre nu att
> det inte föranleder agerande från nätverket ett tag?
> Vad tycker ni?

Friends.  Fun.  Try the all-new Yahoo! Messenger.
http://messenger.yahoo.com/