[uppsalapendeln] Re: Hälsan tiger still?

  • From: Eva Britt Karlsson <evabritt.karlsson@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: Uppsalapendeln <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 27 May 2004 11:42:32 +0200

Jag håller med dig Pamela.

Det känns inte bra att en rapport om försening hamnar som en slags nyhet på
förstasidan. Den på gamla hemsidan var mycket bättre. Går det inte at få
till en sådan, eller liknande igen?
Jag drar mig också för att skriva, även om man har haft förseningar på 5-15
minuter, eller t o m 19 minuter.  Och det är ju inte så bra. Det finns ju
ingen statistik någonstans för övrigt (eller gör det det? Med datum och
tider).

Om det fanns en enkel modell och folk verkligen rapporterade in  sina
förseningar, så kan man ju t o m i efterhand fylla i sina resegarantier. Jag
har fått lov att skippa flera stycken, p g a att jag glömt skriva upp datum
när det hela hände (försening eller inställda tåg) och ingenstans har jag
sedan kunnat hitta något sådant på officiella sidor från SJ.

Signalfel och tåg som får gå före våra tåg, gör ju att det blir förseningar
även så här års. För att inta tala om alla tågen söderifrån, om  man åker
hem tidigt på em som jag gör! De förseningarna är inte beroende av årstider.

/Eva Britt