[uppsalapendeln] [Fwd: intervju NT]

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: PendlarNätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 20 Nov 2003 14:57:44 +0100

jag gjorde just en intervju med killen nedanför, som frilansar på UNT och skulle göra ett reportage om
Uppsalapendeln. Jag berättade ungefär det vi brukar säga, om att de inte håller tidtabellerna, att informationen är urusel, osv.

Han har pratat med Irja Bäckström och skall också få tag i nån på Banverket.
jag sa att vi i princip inte har nåt förtroende alls för SJ/BV efter alla års strul, och att - även om de plötsligt skulle köra allt felfritt -
ändå skulle vara mötta med vår misstro under lång tid. Det tar tid att bygga upp ett förtroende igen, om det väl har raserats.

/F