[uppsalapendeln] Re: [Fwd: VB: Angående anmälan rörande ombordtilläggpå sträckan Arlanda - Uppsala.]

  • From: "Dmitrij Sharapov" <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 30 Dec 2003 09:11:23 +0100

Vad skriver Irja?
"missförstånd mellan kund och SJ:s säljare"? Jag fått ju rätt och pengrana
tillbaka.
Har SJ redan sänkt priset (skall kolla på vägen hem)  eller kommer de att
justera priserna (när i så fall)?
Hur kompenseras SJ kunder som inte sparat gammal biljett?
        Date:  Mon, 29 Dec 2003 12:54:24 +0100
        From:  Bäckström Irja <Irja.Backstrom@xxxxx>
        To:  Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>

Hej Fredrick!

Och god fortsättning. Jag hann inte få iväg detta mail till dig innan jul, så
det kommer nu. Det handlar om din anmälan om priset på sträckan Uppsala-Arlanda.

När vi för snart två år sedan höjde ombordpriset från 10 kr till 30 kr på
samtliga sträckor, tyckte vi då att ett undantag skulle göras på sträckan
Uppsala-Stockholm. Vi lät då bli en prishöjning, men inte på någon annan
sträcka. Sedan har det uppstått missförstånd mellan kund och SJs säljare där vi
har sagt att vi tar fel pris för sträckan Uppsala-Arlanda. Vi har därmed sänkt
ombordpriset från 30 kr till 10 kr på sträckan Uppsala-Arlanda. Av alla SJs
resor tar vi ut ett ombordtillägg på 30 kr utom på sträckorna Uppsala-Stockholm
och Uppsala-Arlanda.

Det är uppenbart i detta fall att prissättningen inte blir enkel och tydlig,
vilket är vår ambition. Vi beklagar detta och får se till att bli än mer tydlig
när vi justerar priserna.

Med bästa hälsningar
Irja Bäckström
Irja Bäckström