[uppsalapendeln] [Fwd: SV: Pendlare motas av tåg igen!]

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: PendlarNätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 01 Aug 2003 09:42:05 +0200

-------- Original Message --------
Subject: SV: [uppsalapendeln] Pendlare motas av tåg igen!
Date: Fri, 1 Aug 2003 09:33:30 +0200
From: Bäckström Irja <Irja.Backstrom@xxxxx>
To: <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>

Fredrik!

Den kund som har köpt årskort får mycket riktigt åka på alla SJ:s tåg, medan TiM-kortet inte gäller på X2000. Årskortet är attraktivt för kunder som reser på olika sträckor, medan TiM-kortet är attraktivt framför allt till pendlare. Det aktuella tåget trafikerar sträckan Stockholm-Sundsvall och som "fjärrtåg" ligger fokus på dessa två huvudmarknader. Vi skulle inte klara av att försörja dessa marknader om vi skulle erbjuda regionalresor på dessa tåg. Uppsalapendeln har tillkommit för att försörja pendlandet mellan Uppsala och Stockholm, och vi kan på andra orter se att behovet ökar alltmer.

Jag förstår att Ni vill åka på alla SJ:s tåg, men våra ekonomiska och marknadsmässiga bedömningar tillåter inte regionala resor på fjärrtågen.

Jag skulle bli mycket glad om jag fick tillgång till Din arbets- eller hemadress.

Må så gott och trevlig helg!
Irja