[uppsalapendeln] [Fwd: SV: ABC-förslaget]

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: PendlarNätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 06 Jun 2003 12:19:25 +0200

-------- Original Message --------
Subject: SV: ABC-förslaget
Date: Fri, 6 Jun 2003 11:37:48 +0200
From: "Lennart Lundberg" <lennart.lundberg@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
To: <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>

Jag tar som förtroendevald i Knivsta kommun gärna emot synpunkter. Thomas Ahlberg på SL som var med verkade lyhörd när jag bad honom att maila förslaget till honom. Hans telefonnummer finns på sidan 1 på rapporten.

Formellt hanteras detta av något som heter ABC-sammarbetet. I Uppsala län finns ett samverkansorgan som heter C-framåt. Vi har en representant i styrelsen där Knivsta och en representant i deras trafikberedning, kommunalrådet Lars Berglöf (s). De har säkert ett kansli på landstinget i Uppsala.

Jag kan åta mig att föra vidare synpunkter till Lars Berglöf så att det når trafikberedningen. Men ring gärna Thomas Ahlberg och fråga om de vill ha synpunkter direkt från Er. Skicka gärna syna kopior på synpunkter till mig i vilket fall som helst.
Jag bevakar frågorna från Knivstahorisont, men våra intressen sammanfaller i många fall med Uppsalapendlarnas.

Glad pingst!

Lennart L