[uppsalapendeln] Re: [Fwd: Nättjänster påpendeln Uppsala - Stockholm]

  • From: David Lundberg <davidl@xxxxxxxxxxxx>
  • To: Jöns Weimarck <jons.weimarck@xxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 16 Feb 2004 12:49:00 +0100 (CET)

> Hejsan!
> Jag skulle väl kunna tänka mig att ha användninga av en juste
> uppkoppling på tåget, men jag skulle inte vilja betala för det.
> Kostnaden skulle alltså inte få bakas in i något form av
> specialbiljett.

Varför inte?

> I dagsläget kopplar jag upp mig med GPRS genom mobilen vilket fungerar
>bra för att sköta mail, vilket jag ser som väsentligare än att kunna
> surfa.

GPRS kostar dig 20-30 kr per MB. Det gör att det tex kostar 10-15 kr bara
att titta på framsidan till Aftonbladet eller bortåt hundringen om någon
slängt med ett normalt worddokument i ett mail. Orimligt dyrt anser iaf
jag. Att täckningen som tidigare rapporterats här är dålig utmed linjen
gör ju inte saken bättre.

Det jag tycker man kan kräva om något sånt här nu ska finnas är att det
kostar mindre än 10 kr/resa och att det finns tillräckligt med kapacitet å
så att man inte slösar sin tid.

mvh

// David

> mvh