[uppsalapendeln] Re: [Fwd: Läget på tågen i Uppsalapendeln just nu!]

  • From: Carl Mohlin <duga@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 03 Jul 2007 19:07:32 +0200

En kanske något mer nyanserad bild:

Till och med i fredags gick ju 7.00-tåget direkt till Sthlm. Du provade inte att åka 7.00 eller 7.23 för att se om det fanns mer plats där? Om de som åker från Uppsala väljer 7.00 eller 7.23 så blir desto fler platser över för Knivsta-borna på tåget som går 7.09 från Uppsala.

Nu är ju 7.00/7.30/7.34/8.00 indragna fr o m denna vecka, men samtidigt är det denna vecka semesterledigheten tar fart. Antalet veckor med starkt reducerad trafik (i antalet avgångar) är sex, inte tio veckor som du försöker få det till. Således blir det 1-2 veckors trängsel för den som har 4-5 veckors semester.