[uppsalapendeln] Re: [Fwd: Information till Konsumentverket Villkor för pendlare, SJ Uppsalapendeln)]

  • From: hrudelius@xxxxxxxxxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 2 Dec 2002 04:09:27 -0500 (EST)

Jag tycker att det mesta i brevet till Konsumentverket ar mycket bra, forutom
nar det galler "pengar tillbaka vid forseningar och installda tag" etc.

Jag tycker att vi ska vara mycket klarare i vara krav pa resegaranti och
krava samma resegaranti som tex SL eller UL har. Pengarna tillbaka ar inte bra
nog, det vore mycket battre (och en sjalvklarhet) att fa ersattning for taxi.

Citat fran SLs hemsida:

"Det ar oundvikligt att det i en sa jattelik apparat nagon gang gar snett.
Men aven en sadan gang ska du som kund kunna lita pa SL. Darfor erbjuder vi
en resegaranti som galler all SLtrafik. Den innebar att du far ersattning
for taxiresa om du riskerar att komma mer an 20 minuter for sent till malet
pa grund av storningar i trafiken eller pa grund av att informationen ar
bristfallig eller uteblir. Resegarantin ar utformad sa att det ar du som
avgor om du ska ta en taxi eller inte"

Jag blev sjalv tvingad att ta en taxi fran Marsta till Knivsta i Mandags
pga att 15.30 taget var installt. Jag har begart ersattning fran SJ utan
storre forhoppningar. Ska man behova betala 300kr extra for taxiresor flera
ganger per manad blir det snabbt mer ekonomiskt att ta bilen.

Håkan

p.s.
Jag instammer med en tidigare kommentar om att mailinglistan borde flyttas till
groups.yahoo.com. Mycket smidigare da man slipper problem med å ä och ö.
Dessutom kan man valja om man vill ha email eller bara lasa inlagg pa webben.
d.s.