[uppsalapendeln] Re: Fwd: Hej!

  • From: Pamela Davidsson <pamela@xxxxxxxxxxx>
  • To: PendlarNätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 8 Sep 2003 10:30:25 +0200

Hej !

Slutmålet kan bara bli en förbättring, iallafall för oss på östra sidan.

För några år sedan flyttade jag till Fålhagssidan av stationen, ett klart
nerbyte vad gäller såväl information som gångvägar.

Förutom att det är några steg närmare till tågen är det ju en katastrof !!
Kommer man från öst så har man redan idag buller, gropar, ohörbara utrop och
obefintliga tablåer. Det är förvisso sällan grävmaskiner i vägen, men det
händer titt som tätt att det ät tåg i vägen (bommarna är nere för upptåget o
dyl).

Som stressad pendlare ids man bara gå hela långa vägen bort runt godsmagasinet
(Roslagsgatan) och tillbaks till stationen de dagar man har finskorna på sig.
De flesta av oss går tvärs upp och ner över Lennakattsspår och betongklumpar.
Snart rena lervällingen. Omöjligt att dra barnvagn, cykel eller resväska den
vägen.

Och innan nybygget kommer igång verkar ingen vilja känna ansvar för att göra
något temporärt heller, annat än att lägga dit lite fler betongklumpar i vår
väg.

/Pamela